Jogurt naturalny zwykły czy typu greckiego?

W naszej kuchni bardzo często możemy znaleźć jogurt naturalny, ale popularny jest przecież także jogurt grecki. Czym te dwa jogurty się tak w zasadzie różnią? Jak wybrać któryś z nich? Poszukiwania odpowiedzi na te dwa pytania warto rozpocząć od porównania tych dwóch jogurtów. Bo choć oba wytwarzane są na tej samej bazie, a więc na bazie mleka krowiego, a do tego sprawdzają się w wielu różnych sytuacjach, chociażby jako dodatek do potraw czy też zdrowy zamiennik dla śmietany to jednak istnieją między nimi pewne różnice.

Pierwsza z nich dotyczy zawartości białka, która różni się przez różny proces produkcji tych jogurtów. Jak się bowiem okazuje, w przypadku jogurtu typu greckiego proces fermentacji zachodzi w opakowaniu finalnym, dlatego też to właśnie on będzie miał większą zawartość białka niż jogurt naturalny. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że zawartość białka może różnić się także w zależności od producentów, dlatego warto sprawdzić etykietę na jogurtach, zanim zdecydujemy się zakupić dany produkt.

Najważniejsze różnice między jogurtem naturalnym i greckim

Prócz zawartości białka, jogurty naturalny i grecki mogą różnić się także konsystencją oraz zawartością innych składników odżywczych. W tym pierwszym przypadku gęstszą i bardziej kremową konsystencję mieć będzie jogurt grecki. Jeśli natomiast chodzi o zawartość wapnia, sodu czy tłuszczu to tutaj różnice także są zasadnicze.

Jogurt grecki ma lepszą dla naszego zdrowia zawartość sodu, natomiast jogurt naturalny wygrywa, jeśli chodzi o zawartość tłuszczu oraz wapnia. Dobrze jest więc zapoznać się z etykietą kupowanego przez nas jogurtu, aby mieć pewność, że stawiamy na jogurt bez chemicznych i sztucznych dodatków – ma to tym większe znaczenie, że w kuchni bardzo często wykorzystujemy jogurt naturalny, jak i jogurt grecki, gdyż pomimo różnic oba te jogurty mogą być składnikiem wielu przeróżnych potraw i dań.